Nieuw onderkomen dierenweide Veen

Wethouder Shah Sheikkariem en wethouder Anneloes van Hunnik legden samen met vrijwilligers op 3 juni de eerste steen van de nieuwe dierenweide in Veen. De dieren krijgen een nieuw onderkomen omdat de huidige stallen te klein zijn en toe zijn aan onderhoud. Er komt ook stromend water in het parkje.

Wethouder vastgoed Shah Sheikkariem: ”Ik ben er trots op dat ik met de vrijwilligers de eerste steen mag leggen van het nieuwe onderkomen van de dieren. Het is een mooi voorbeeld van wat we samen kunnen bereiken. Mede dankzij hun inzet en toewijding kan dierenweide Veen bestaan. Met het nieuwe en duurzame gebouw kunnen buurtbewoners en bezoekers nog lang genieten van deze fijne en bijzondere plek.”

Wethouder dierenwelzijn Anneloes van Hunnik: “Met het nieuwe gebouw zorgen we niet alleen voor het welzijn van de dieren, maar zorgen we er ook voor dat de verbinding met de wijk blijft bestaan. De dierenweide in Veen is belangrijk voor de wijk. Hier komen mensen samen, jong en oud.”

Het dierenverblijf dateert uit 2010 was aan vervanging toe. Het nieuwe onderkomen krijgt meer stallen, een ruimte voor de opslag van voer en materiaal en er komt ook stromend water. Het moderne gebouw bestaat uit duurzame en onderhoudsvriendelijke materialen. Door het gebruik van natuurlijke materialen zoals hout en een groen (mos-sedum) dak, past het gebouw mooi in de omgeving. Het gebouw wordt medio juli opgeleverd.