Accommodatiebeleid sportverenigingen

Gemeente Altena is bezig nieuw beleid op te stellen voor al het gemeentelijk maatschappelijk vastgoed, waaronder de sportaccommodaties. Daarvoor loopt momenteel een strategisch onderzoek waarvan de resultaten naar verwachting eind 2024 aan de gemeenteraad gepresenteerd worden. In aanvulling op dat onderzoek zal de Sportraad een advies uitbrengen aan het college. Dit raakt bijna alle sportverenigingen en om die reden wil de Sportraad graag met u in gesprek.

Doel

Voordat het nieuwe beleid wordt vastgesteld, zal het college aan de Sportraad een advies vragen over dit onderwerp. Daarom willen we daaraan voorafgaand met de bestuurders van sportverenigingen in gesprek. De zorgen, wensen en toekomstige verwachtingen van de verenigingen willen we graag vooraf delen met de samenstellers van de beleidsnota.
Dat geldt ook voor nieuwe ideeën op dit gebied (verder verduurzamen – robotmaaien – camera toezicht – multi functioneel gebruik – verdere samenwerking etc.). Uw input wordt op deze manier tijdig meegenomen in het proces.

Hoe

We zullen een tweetal “Ronde-Tafel-Gesprekken” organiseren. Eén voor de buitensporten één voor de binnensportverenigingen. De gesprekken zullen geleid worden door een verenigingsondersteuner van NOC-NSF. Beide gesprekken vinden plaats

Bijeenkomst (voor zowel binnen- als buitensportverenigingen)

Datum: maandag 14 oktober