Netwerkbijeenkomst verenigingsondersteuners West-Brabant

Op 12 september 2024 vond een netwerkbijeenkomst plaats voor de verenigingsondersteuners van West-Brabant. Het doel van deze bijeenkomst was om ervaringen en kennis uit te wisselen, van elkaar te leren en relevante thema’s binnen de sportwereld te bespreken. Er werd gekeken naar mogelijkheden om gezamenlijk de dienstverlening in de sportsector te verbeteren. Daarnaast bood de bijeenkomst een kans om het netwerk verder te versterken.

De bijeenkomst vond plaats op de olympische locatie Copakadijk in Werkendam, die al meerdere keren als locatie diende en perfect geschikt is voor een sportieve en inspirerende meeting.

Wethouder sport, Shah Sheikkariem, opende de bijeenkomst. Vervolgens werd er een toelichting gegeven op de locatie en het aanwezige sporttalent dat daar wordt opgeleid. Daarna volgde een kennismakingsronde, waarna Ricardo Seffelaar, regisseur preventie en sport, sprak over de rookvrije generatie en hoe dit binnen Altena wordt aangepakt.

Na deze informatieve sessies stond een sportieve activiteit op het programma. De deelnemers kregen een clinic volleybal en beachtennis van ex-olympisch sporter Deborah Schoon-Kadijk. Dit bood een mooie kans om deze sporten uit te proberen, wat met veel enthousiasme werd ontvangen. Na de sportactiviteiten werd er genoten van een gezonde lunch, waarna plenair verschillende ingebrachte onderwerpen werden besproken. Dit leidde tot waardevolle gesprekken en gedachtewisselingen.

Al met al was het een leerzame, gevarieerde en leuke dag!