Nieuws van de gemeenteraad

Terugblik dorpsbezoek Uppel

In 2020 is de raad gestart om elk dorp in de gemeente één keer per raadsperiode te bezoeken. Vorige week dinsdag was het laatste bezoek van deze reeks. Uppel stond toen centraal.

Het bezoek werd afgetrapt bij de wormenkwekerij. De raad kreeg hier meteen te zien hoe Uppel internationaal in verbinding staat. Vervolgens is de raad ontvangen in de Watertoren. Hier gingen zij in gesprek met de torenbewoner en de buurtvereniging. Ook kreeg de raad een presentatie over de historie van het dorp. Na een bezoek aan Boerderijwinkel Uppel’s Weidevlees, hebben de raadsleden verschillende inwoners thuis bezocht.

Begin volgend jaar gaat de gemeenteraad een nieuwe ronde dorpsbezoeken afleggen. Dorpen als Genderen, Eethen en Werkendam staan dan als eerste op de planning.

29 oktober: Raadsvergadering Begroting 2025: opiniërende debat

Op 29 oktober staat onder anderen de Begroting 2025 op de agenda van de gemeenteraad. De behandeling en vaststelling van de begroting is een belangrijk moment. In juli heeft de gemeenteraad tijdens de behandeling van de Kadernota wensen en ambities voor 2025 en verder geformuleerd. Deze wensen en ambities zijn nu door het college van burgemeester en wethouders verwerkt in de begroting. Daarmee is de begroting als het ware “de offerte” van het college aan de gemeenteraad voor het uitvoeren van activiteiten in 2025. De fracties gaan op 29 oktober met elkaar in debat over onderwerpen die zij zelf aandragen.

De vergadering vindt plaats in het gemeentehuis in Almkerk. Om 16.00 uur opent burgemeester Egbert Lichtenberg de vergadering. De complete agenda vindt u op: altena.raadsinformatie.nl (klik in de kalender op 29 oktober: Raadsvergadering).

Na de opiniërende debatten op 29 oktober volgt op 12 november de besluitvorming over de Begroting 2025.

Live volgen en/of terugluisteren

U kunt de vergadering fysiek bijwonen of live volgen via de livestream: altena.raadsinformatie.nl/live. De vergadering is ook rechtstreeks te volgen via Altena TV. U kunt de vergadering ook op een later moment terugluisteren via altena.raadsinformatie.nl.

Verder op de agenda

29 oktober:      Raadsvergadering Begroting 2025: opiniërende debat 12 november:    Raadsvergadering (onder meer debat en besluitvorming Begroting 2025) 26 november:   Inloop in het Gemeentehuis Almkerk 26 november:   Altenaronde

Informatie en contact

Meer informatie over de gemeenteraad? Bijvoorbeeld wanneer en hoe de raad precies vergadert? Of wilt u een keer inspreken of gebruikmaken van de Inloop? Kijk op www.gemeentealtena.nl/gemeenteraad.

U kunt ook altijd contact opnemen met de raadsgriffie. Dat kan via:

telefoon: 0183 – 51 60 30 mail: griffie@gemeentealtena.nl